среда , 17 октобар 2018
Početna / Sportovi / Profesionalni sport / Istezanje ne smanjuje upalu mišića
Istezanje ne smanjuje upalu mišića

Istezanje ne smanjuje upalu mišića

Istezanje predstavlja redovnu trenažnu proceduru u toku zagrevanja i/ili hlađenja organizma.  Bez obzira na njene različite modalitete (statičko, dinamičko, balističko, PNF), tradicionalno se smatra da ova vrsta trenažnih sredstava značajno utiče na veći broj faktora od kojih se često spominje i smanjeno ispoljavanje upale mišića.  Upala mišića obično nastaje u periodu od 24-48 sati posle trenažne epizode i praćena je subjektivnim osećajem bola kao i smanjenim sposobnostima sportiste.Ipak, ovakvom tradicionalnom shvatanju značaja istezanja nedostaju sintetizovana naučna znanja.

U tom smislu, grupa istraživača sa Instituta za javno zdravlje (Australija) je sprovela meta analizu svih validnih istraživanja u ovoj oblasti. Uvršćeno je ukupno 11 longitudinalnih studija zadovoljavajućih metodoloških kvaliteta, iako je važno naglasiti da je većina studija izvršena na relativno malom uzorku ispitanika. Rezultati istraživanja pokazali su da istezanje sprovođeno pre ili nakon fizičke aktivnosti ne ostvaruje nikakav uticaj na pojavu upale mišića. Izgleda da je potrebno promeniti argumentaciju o značaju primene istezanja pre ili nakon fizičke aktivnosti i više se bazirati na efektima za koje postoje naučni dokazi, što svakako nije slučaj o povezanosti istezanja i smanjenog ispoljavanja upale mišića- zaključuju autori.
Istraživanje je objavljeno u novembarskoj svesci časopisa British Journal of Sports Medicine  za 2011 godinu.

Centar sportskih nauka „CHESS“
preuzeto sa portala www.BesplatanSport.com

Istezanje predstavlja redovnu trenažnu proceduru u toku zagrevanja i/ili hlađenja organizma.  Bez obzira na njene različite modalitete (statičko, dinamičko, balističko, PNF), tradicionalno se smatra da ova vrsta trenažnih sredstava značajno utiče na veći broj faktora od kojih se često spominje i smanjeno ispoljavanje upale mišića.  Upala mišića obično nastaje u periodu od 24-48 sati posle trenažne epizode i praćena je subjektivnim osećajem bola kao i smanjenim sposobnostima sportiste.Ipak, ovakvom tradicionalnom shvatanju značaja istezanja nedostaju sintetizovana naučna znanja. U tom smislu, grupa istraživača sa Instituta za javno zdravlje (Australija) je sprovela meta analizu svih validnih istraživanja u ovoj oblasti. Uvršćeno je…

Rejting

Ocenjeno sa: Budi prvi!
0

O autoru ZenskiSport

ZenskiSport
Portal ŽenskiSport.rs će obezbedi veću vidljivost i podršku ženama u sportu, te unaprediti sliku sportistkinja više u skladu sa duhom sporta, izbegavajući stereotipno prikazivanje žena. Želja nam je da promocijom i podrškom ženskog sporta na našem portalu utičemo na promenu svesti o tradicionalnim vladajućim društvenim stereotipima i predrasudama o ženama u sportu.

Ostavi komentar