петак , 22 септембар 2017
Početna / Sportovi / Rekreativni sport / Jogom do idealne težine
Jogom do idealne težine

Jogom do idealne težine

GOJAZNOST
Regulisanje telesne težine nije cilj joge, koja je, ipak, stekla reputaciju efikasnog načina rešavanja problema gojaznosti. Joga nudi odgovarajuću „dijetu“ u originalnom grčkom značenju reči: način života. Ona harmonizuje življenje u skladu sa našim potrebama i našom prirodom. Joga se ne koncentriše na masno tkivo, nego na vas same. Gledajući na vas kao na ličnost, ne samo kao na telo, joga daje praktične tehnike koje ne samo da omogućuju slobodu od gojaznosti i „zatvora“ dijeta za mršavljenje, već razvija zdravlje i ravnotežu u svakom aspektu vašeg života.

TERAPIJA JOGOM
Prvi korak je da se nađe vreme za integrativnu jogičku sadhanu – sve ostalo će slediti iz toga.
Asane: Mnogi smatraju da gubitak težine zahteva intenzivno fizičko vežbanje, i da su asane isuviše lake. Medicinska istraživanja, međutim, pokazuju da asane redukuju količinu holesterola i drugih masti u krvi, i na ovaj, kao i na druge načine, uravnotežuju metabolizam tela. Povećana težina, naročito kod žena, može da bude povezana sa hormonima reproduktivnog sistema. Asane ne samo da tonizuju opuštene mišiće, već deluju i na sve telesne sisteme, uspostavljaju hormonsku ravnotežu i masiraju unutrašnje organe. Gubitak težine je ravnomeran, a telo se pravilno oblikuje.

Praktikovanje asana nas čini svesnijim unutrašnjeg glasa koji nas vodi ka maksimalnom zdravlju. Telo ima sopstvenu inteligenciju, a pomoću asana učimo da obraćamo pažnju na mnoge male znake i suptilne poruke tela. Učimo, takođe, kada i šta treba da jedemo, kada da radimo više, kada nam je potreban odmor, i mnogo drugih stvari koje nam pomažu da održimo zdravlje i vitalnost. Obraćanjem pažnje na ovaj unutrašnji glas, pomoću joge, ponekad ćete biti iznenađeni kada otkrijete da hrana nije uopšte ono što želite. Možda je ono što ustvari želite spavanje, šetnja, opuštanje. Hrana kao zamena neće zadovoljiti vaše potrebe, a samo će povećati vašu telesnu težinu.

Asane ne smanjuju našu energiju, kao što to čine mnogi oblici vežbanja i sporta. One čuvaju i obnavljaju energiju koja pomaže da se prevaziđe težina i letargija koju doživljavaju žene sa prevelikom telesnom težinom. Na početku, praktikovanje asana bi trebalo da uključuje dinamičke vežbe kao što su tirjaka tadasana, surijanamskar, kati čakrasana, i jednostavne klasične položaje kao što su vađrasana, šuptavađrasana, pranamasana ili bhumi siršasana. Kasnije, trajanje izvođenja asana treba da se skrati, da biste imali više vremena za pranajamu, naročito bhastriku i nadi šodhan.

Šatkarme: Za efikasniji gubitak telesne težine, asanama treba dodati kunđal kriju i  ankhaprakšalanu. Kako se vaša težina povećava, i što duže imate višak težine, unutrašnji časovnik vašeg tela postaje spor i netačan. Šatkarme pojačavaju efekte asana, i tonizuju poremećeni metabolizam. Lago šankhaprakšalana dovodi do brzog pada šećera u krvi i stimuliše telo da se osloni na svoje rezerve masti da bi se nadoknadio gubitak. Kunđal krija je, takođe, korisna, ona povećava efikasnost probavnog sistema i eliminiše „lažnu glad“ koja
nastaje zbog prevelike kiselosti. Kako se masti smanjuju, mnoge neželjene supstance koje se talože u masnim ćelijama ulaze u cirkulaciju. Obe ove krije ubrzavaju uklanjanje toksina i stvaraju doživljaj lakoće tela. Relaksacija: Pravilna relaksacija joga nidrom ili čak dubljim meditativnim tehnikama, neophodan je deo vašeg programa. Uobičajeno je mišljenje da će vas previše napetosti učiniti vitkim, i da će vas opuštanje učiniti još gojaznijim. Za žene (posebno) ovo nije uvek tačno. Neki ljudi reaguju na napetost smanjenjem uzimanja hrane, ali veliki broj i većina žena među njima, u takvoj situaciji jedu mnogo više, a ne manje.

Vrlo često, kada postanemo umorni i razdražljivi, ono, što stvarno želimo je neko vreme za sebe, vreme za opuštanje. Telu tada ne treba hrana, već opuštanje, i ne treba mu hranu davati. Napetost nas sprečava da istinski uživamo u hrani – pošto je um nekoncentrisan, ne možemo da posvetimo punu pažnju ukusu hrane i posle obroka se osećamo nezadovoljnim. Da bismo to prevazišli, jedemo više – često ukusnu prženu hranu i slatkiše koji samo dodaju težinu. Štaviše, stalna napetost remeti delikatne telesne mehanizme, što omogućuje dalje gomilanje težine. Relaksacija je, prema tome, neophodna za oslobađanje od napetosti koja iskrivljuje
naš odnos prema hrani, ona nas čini osetljivijim na unutrašnje znake. U vezi sa razvojem ličnosti, smanjenje napetosti je mnogo važnije nego smanjenje hrane i označava put ka pravom cilju joge.

Dr Dušica Lečić Toševski

GOJAZNOST Regulisanje telesne težine nije cilj joge, koja je, ipak, stekla reputaciju efikasnog načina rešavanja problema gojaznosti. Joga nudi odgovarajuću „dijetu“ u originalnom grčkom značenju reči: način života. Ona harmonizuje življenje u skladu sa našim potrebama i našom prirodom. Joga se ne koncentriše na masno tkivo, nego na vas same. Gledajući na vas kao na ličnost, ne samo kao na telo, joga daje praktične tehnike koje ne samo da omogućuju slobodu od gojaznosti i „zatvora“ dijeta za mršavljenje, već razvija zdravlje i ravnotežu u svakom aspektu vašeg života. TERAPIJA JOGOM Prvi korak je da se nađe vreme za integrativnu jogičku…

Rejting

Ocenjeno sa: 4.7 ( 1 glasalo)
0

O autoru ZenskiSport

ZenskiSport
Portal ŽenskiSport.rs će obezbedi veću vidljivost i podršku ženama u sportu, te unaprediti sliku sportistkinja više u skladu sa duhom sporta, izbegavajući stereotipno prikazivanje žena. Želja nam je da promocijom i podrškom ženskog sporta na našem portalu utičemo na promenu svesti o tradicionalnim vladajućim društvenim stereotipima i predrasudama o ženama u sportu.

Ostavi komentar