недеља , 23 јул 2017
Početna / Zdravlje / Fizicki aktivni tokom trudnoće / Koristi fizičke aktivnosti tokom trudnoće
Koristi fizičke aktivnosti tokom trudnoće

Koristi fizičke aktivnosti tokom trudnoće

Žene koje su fizički aktivne tokom trudnoće nemaju lakše porođaje. Ali mogu da osete veliki broj koristi koje će im pomoći da se osećaju bolje tokom trudnoće i omogućiti im dodatnu snagu tako da se mogu oporaviti od porođaja mnogo brže od žena koje nisu bile fizički aktivne.

Biti fizički aktivan tokom trudnoće može da poboljšava cirkulaciju (što umanjuje efekat proširenih vena što je česta neugodnost kod trudnica), poboljšava
ravnotežu (što je teško jer se centar za ravnotežu menja) smanjuje oticanje, olakšava gastro neugodnosti, uključujući i zatvor, smanjuje grčeve u nogama, ojačava trbušnu muskulaturu, poboljšava stav tela (zbog dodatnog povećanja težine i redistribucije telesne mase), olakšava brojne neugodnosti tokom trudnoće kao što su bolovi u leđima i mišićima, poboljšava osećaj blagostanja, omogućava da porodaj bude manje bolan, olakšava postporođajni oporavak. Varrassi, Bazzanno, Edwards (1989) pokazali su da žene koje su vežbale redovno tokom zadnjeg tromesečja trudnoće su imale osećaj da je njihov porođaj manje bolan od žena koje nisu bile fizički aktivne. Moguće objašnjenje može ležati jednim delom u povećanom nivou endorfma u telima žena koje su vežbale redovno. Endorfm deluje kao prirodni odstranjivač bola.

Psihološka pitanja vezana za fizičku aktivnost
Wilmore i Costill (1999) izdvojili su četiri glavna psihološka pitanja vezana za bavljenje fizičkom aktivnošću tokom trudnoće.

1. Smanjen protok krvi u matericu
2. Hipertermija
3. Raspoloživost ugljenih hidrata
4. Pobačaj i ishod trudnoće

Smanjen protok krvi u materici – ovde je glavna stvar vezana za činjenicu da krv može da se preusmeri u aktivne mišiće trudnice čime se smanjuje dotok krvi u matericu. To potencijalno može da dovede do hipoksije, a to je nedovoljan priliv kiseonika fetusu. Povećanje broja otkucaja srca fetusa se interpretira kao indeks hipoksije, ali je verovatnije da oni predstavljaju reakciju srca fetusa na povećani nivo hormona u krvi koji su rezultat bavljenja fizičkom aktivnošću. Hipertermija – znači izrazito visoka temperatura, koja može nastati ako se temperatura majčinog jezgra povećava tokom i nakon fizičke aktivnosti.

Abnormalni razvoj fetusa (npr.poremećaj centralnog nervnog sistema) je dokumentovan kod životinja izloženim hroničnom temperaturnom stresu, a kod i ljudi ovo je dokumentovano temperaturnom groznicom. Studije su pokazale da se temperatura fetus stvarno povećava prilikom vežbanja ali nije objašnjeno da li su ova povećanja dovoljno velika da prouzrokuju abnormalni razvoj fetusa. Da bi se izbegao rizik od hipertermije ne treba vežbati po toplom i vlažnom vremenu. Raspoloživost ugljenih hidrata – ovde se radi o zabrinutosti da ako trudnica koristi više ugljenih hidrata da nahrani svoje telo, onda će manje ugljenih hidrata biti na raspolaganju fetusu. Sportistkinje kao što su trkačice ili učesnice u triatlonu koje vežbaju ili se takmiče jako dugo smanjuju zalihe glikogena u mišićima i jetri i smanjuju koncentraciju krvne glukoze. Nije poznat kakav je efekat na fetus, ali svakako trudne žene koje vežbaju moraju uzimati dodatne količine ugljenih hidrata. Pobačaj i ishod trudnoće neki ljudi izražavaju zabrinutost da žene koje vežbaju tokoni trudnoće mogu da izazovu pobačaj tokom prvog tromesečja. Drugi strahovi vezani su za to da vežbanje tokom trudnoće može izazvati prevremeni porođaj ili abnormalni razvoj fetusa. Međutim istraživanja ne ukazuju ni na kakve Čvrste dokaze koji bi podržali te strahove. Naprotiv većina studija ukazuje na povoljne ishode za žene koje vežbaju tokom trudnoće. A to su: smanjeno dobijanje težine tokom trudnoće, kraći ostanci u bolnici i manje carskih rezova.

Autor:
Aleksandar Đorđević

Žene koje su fizički aktivne tokom trudnoće nemaju lakše porođaje. Ali mogu da osete veliki broj koristi koje će im pomoći da se osećaju bolje tokom trudnoće i omogućiti im dodatnu snagu tako da se mogu oporaviti od porođaja mnogo brže od žena koje nisu bile fizički aktivne. Biti fizički aktivan tokom trudnoće može da poboljšava cirkulaciju (što umanjuje efekat proširenih vena što je česta neugodnost kod trudnica), poboljšava ravnotežu (što je teško jer se centar za ravnotežu menja) smanjuje oticanje, olakšava gastro neugodnosti, uključujući i zatvor, smanjuje grčeve u nogama, ojačava trbušnu muskulaturu, poboljšava stav tela (zbog dodatnog povećanja…

Rejting

Ocenjeno sa: Budi prvi!
0

O autoru ZenskiSport

ZenskiSport
Portal ŽenskiSport.rs će obezbedi veću vidljivost i podršku ženama u sportu, te unaprediti sliku sportistkinja više u skladu sa duhom sporta, izbegavajući stereotipno prikazivanje žena. Želja nam je da promocijom i podrškom ženskog sporta na našem portalu utičemo na promenu svesti o tradicionalnim vladajućim društvenim stereotipima i predrasudama o ženama u sportu.

Ostavi komentar