уторак , 21 новембар 2017
Početna / Sportovi / Amaterski sport / Posebni problemi tokom trudnoće i joga
Posebni problemi tokom trudnoće i joga

Posebni problemi tokom trudnoće i joga

Jutarnja mučnina: U ranim danima trudnoće, mnoge žene imaju jaku mučninu, ponekad sa povraćanjem, obično u jutarnjim satima. Nelagodnost je praćena tromošću i letargijom, a gubitak apetita može da se razvija u gađenje prema nekoj vrsti hrane i mirisa. Jutarnja mučnina može da traje i nekoliko meseci, ali najčešće prestaje pri kraju trećeg meseca.

Ovaj problem može da se smanji pažljivom dijetom i kunđal krijom. Izbegavajte masnu i jaku hranu, naročito uveče, i pokušajte da poslednji obrok uzmete između pet i sedam sati posle podne. Ujutro, umesto da nepotrebno satima trpite, uradite kunđal kriju (ispiranje stomaka slanom vodom). Kunđal čisti stomak i zaustavlja mučninu, stimuliše apetit i probavne enzime. Posle ove krije osećaćete se sveži i mentalno bistri, sa velikom količinom energije i optimizmom za započinjanje dana. Pošto se mučnina često spontano javlja u ranoj trudnoći, svesno povraćanje pomoću kunđala, ne može da se smatra štetnim, naročito ako kriju izvodite opušteno, bez naprezanja.

Zatvor: Sa porastom težine deteta i promenama položaja, mnoge žene u trudnoći dobijaju zatvor, koji ne samo da je neprijatan već povećava bolove u leđima i letargiju. Uzimanje hrane sa celulozom i velike količine vode će pomoći ali ne sasvim. Zato se preporučuje lago šankhapraškalana, metod čišćenja celog sistema za varenje, naročito debelog creva. Ova vežba ne zahteva stomačne kontrakcije, a asane koje se preporučuju su sve sigurne i moguće ih je izvoditi u kasnijoj trudnoći. Lago šankhapraškalana će definitivno ukloniti zatvor, i stvoriti osećanje lakoće u telu. Trebalo bi da se praktikuje jedanput ili dva puta nedeljno, do šestog meseca. Ako majka ima tendenciju da zadržava vodu, ovo može da se smanji uzimanjem čaše heljdine, ili kokosove vode, pirinčane tečnosti za prvi obrok posle vežbe, i ako je potrebno, ručka bez soli.

Edem (otok): je zadržavanje preterane količine tečnosti u telu, i manifestuje se otocima lica, šaka, članaka nogu, ruku i stopala, koji se pojačavaju pri kraju dana. Izvesna količina otoka je normalna u trudnoći, naročito u kasnijim mesecima, i oni mogu da se smanje praktikovanjem pavanmkutasane. Prva serija ove asane (antireumatička) treba da se izvodi u kasno posle podne ili rano veče, sa posebnim naglaskom na vežbe stopala i nogu. Ovo će istisnuti vodu iz tkivnih prostora, poboljšati cirkulaciju krvi i transport tečnosti kroz cirkulatorne sisteme.

Kandharasana, ili jednostavni oblik matsiasane, stimulisaće bubrege da otklone višak tečnosti iz tela. Treba izbegavati uzimanje prevelike količine soli, ali, drastično ukidanje soli je štetno – može da uzrokuje mišićne grčeve i smanji proizvodnju mleka. Bolje je, umesto toga, da se uzmu prirodni diuretici, kao što su voda od kokosa, heljde ili pirinča.

Toksemija (eklampsija): Dok je izvesno zadržavanje vode normalno u trudnoći, naglo povećavanje otoka posle petog meseca, može da bude znak toksemije. Metabolička toksemija trudnoće je ozbiljno stanje koje može da se pojavi u kasnoj trudnoći – od 7% do 19 % žena u prvoj trudnoći i 5 – 6 % drugorotki. Pored velikih otoka, simptomi su još i visok krvni pritisak i belančevine u mokraći. Mogu da se jave i jaka glavobolja, poremećaj vida, bol u trbuhu. Toksemija se retko razvija do krajnjeg stadijuma (koji može da bude fatalan), kada je žena pod stalnim lekarskim nadzorom. Toksemija je primarno problem loše ishrane, naročito nedostatka belančevina i vitamina B. Ona ne pogađa samo žene siromašnih zemalja, već i razvijenih, kada one uzimaju mnogo prerađene, instant hrane, a zanemaruju žitarice, zrnevlje, voće i povrće. Toksemija može da se izbegne uravnoteženom jogičkom dijetom, koja uključuje sve vrste povrća, voća, mleko ili jogurt, i dosta žitarica – pšenicu, heljdu, proso, kukuruz, soju.

O autoru ZenskiSport

ZenskiSport

Portal ŽenskiSport.rs će obezbedi veću vidljivost i podršku ženama u sportu, te unaprediti sliku sportistkinja više u skladu sa duhom sporta, izbegavajući stereotipno prikazivanje žena.

Želja nam je da promocijom i podrškom ženskog sporta na našem portalu utičemo na promenu svesti o tradicionalnim vladajućim društvenim stereotipima i predrasudama o ženama u sportu.

Ostavi komentar