петак , 19 јануар 2018
Početna / Sportovi / Profesionalni sport / Skijajte i budite snažne!
Skijajte i budite snažne!

Skijajte i budite snažne!

Kros kantri skijanje je postalo popularan oblik treniranja. Osim toga, predstavlja i efektivan kondicioni trening koji bitno deluje na zglobove.

Tabata, piloxing, kapuera – nakon godina treniranja sportova koji sadrže dosta koreografije i komplikovanih pokreta, sada se vraćamo osnovama koje se tiču trčanja, treninga snage i kros kantri skijanja.

– Široke mase više vole vežbanje koje ne zahteva mnogo predznanja i umesto toga žele pravilno vežbanje. Štaviše, oni žele da trening bude prilagodljiv njima, odnosno, u blizini posla ili kuće, kaže Frederik Šeberj (Frederik Sjöberg), koji je odgovoran za grupni trening u Satsu (Sats). U to spada i kros kantri skijanje. Kros kantri skijanje jedan je od najefikasnijih načina kondicionog treninga. Osvetljenih ski staza ima skoro svuda. Zbog toga se sve više ulaže u ovaj švedski klasični sport, koji uključuje i Vasalopet (Vasaloppet).

Interesovanje za skijanje takođe zavisi od porasta opšte zdravstvene svesti, misli Frederik Šeberj. Mnogi bi želeli da održe kondiciju krećući se na različite načine. Magdalena Fošberj (Magdalena Forsberg), koja je ranije trenirala i kros kantri skijanje i biatlon, se slaže:

– Svako danas itekako želi da vežba, što nije bio slučaj onda kada sam ja trenirala. Kasnije smo imali dobre snežne prilike tako da je kros kantri skijanje doživelo pravi polet i prošle zime, pa se nadam i verujem da će se ovako i nastaviti.

Njen savet za one koji nikada ranije nisu stali na par skija je: Nabavite pravu opremu.

Nije zanimljivo ispadati iz neodgovarajućih i klizavih skija, što može bilo koga da dovede do gubitka želje. Zbog toga bi ona sprečila ovo upotrebom voska za skije. Ono što je uobičajeno jeste to da se hladan početak zime sa snegom koji nije leden najčešće rešava plavim, ljubičastim ili belim voskom za skije i četkom.

– Trenutno postoje i jako dobre skije kojima vosak nije potreban i koje idu dobro ako im se površina ne pritiska. Lično imam jedan par koji koristim samo u proleće kada isključivo želim da se krećem i koje ne moram da mažem voskom. Ali njih nikako ne mogu da uporedim sa običnim skijama, kaže Magdalena Fošberj.

Svakako, kupovina nove skijaške opreme dosta košta, ali prednosti skijanja kao oblika vežbe su mnoge, smatra Magdalena.

– Skijanje je dobra vežba za čitavo telo, potroši se dosta energije, prija zglobovima i konačno, tera nas da izađemo napolje – zbog toga mislim da je najbolje.

Najbolji saveti Šarlote Kale (Charlotte Kalla)

Zabavnije je skijati ako imate dobar oslonac i sneg pod skijama.

Pri izboru voska zatražite pomoć od iskusnijih.

Lekcija skijaške tehnike može da napravi čudo i podigne trening na viši nivo.

Slobodno vežbajte u društvu.

Najbolji saveti za početnike Magdalene Fošberj

Započnite klasičnim skijanjem.

Nabavite dobru opremu. Štapovi bi otprilike trebalo da sežu do pazuha (kao u klasičnom skijanju), a skije bi trebalo da budu prilagođene težini i visini. Ako samo želite da se krećete, skije kojima vosak nije potreban dobra su alternativa; u suprotnom su bolje standardne skije.

Obucite se pravilno. Ako je napolju 5 – 6 stepeni ispod nule, obično imam dobar sportski grudnjak, funkcionalan veš, hulahopke, kapu i tanku jaknu ili prsluk. Mnogi se obuku pretoplo i cede znoj sa sebe nakon dva minuta.

Ako samo šetate na skijama, nisu vam potrebni utabani tragovi. Prođite kroz šumu, šetajte pored jezera ili preko njive.

Posetite skijaški kamp. Imaju treninge za sve nivoe i mogu da vam pruže dobar start ako želite da trenirate.

Izvor>>

O autoru ZenskiSport

ZenskiSport
Portal ŽenskiSport.rs će obezbedi veću vidljivost i podršku ženama u sportu, te unaprediti sliku sportistkinja više u skladu sa duhom sporta, izbegavajući stereotipno prikazivanje žena. Želja nam je da promocijom i podrškom ženskog sporta na našem portalu utičemo na promenu svesti o tradicionalnim vladajućim društvenim stereotipima i predrasudama o ženama u sportu.

Ostavi komentar